ایل قشقایی

همه چیز در مورد ایل بزرگ قشقایی

ایل قشقایی

همه چیز در مورد ایل بزرگ قشقایی

ایل قشقایی یکی از ایل های بزرگ بین بختیاری و شاه سون است.ومردمونی ساده و بسیار دوست داشتنی هستند.راه درآمد های عشایر آنها از راه کشاورزی و دامپروری است.سرزمین مادری آنها این جور که شنیده میشه طرف های هندوستان است و به خاطر همین است که آهنگ های آنها غمگین است البته این یکی از دلایل آنهاست و دلیل دیگه میشه گفت اینه که درآمد آنها کم بوده است.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مراسم سنتی عروسی درایل قشقایی

شنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۴، ۱۲:۴۱ ب.ظ

مراسم سنتی عروسی در ایل قشقایی

رقص در میان ایل یک هنر ملی و سنتی است که از دیرباز دارای اهمیت بوده و برخلاف رقص های جلف و زننده ، دارای ریتم خاص و حرکات موزون بوده و تماشاگر با یک نگاه مفتون ابهت و وقار و سنگینی این هنر همیشه زنده می شود.بخصوص در رقص زنان که با سکوتی کامل همراه با حرکات موزون دست ها و پرش های دستمال های رنگین و گردش ملایم و گام های سنگین به گرد دایره ای می چرخند، جلوه ی خاصی به میدان رقص می دهد.


منبع مطلب ویکی پدیا

قشقایی آنلاین،خیلی از مراسمات سنتی عروسی د ر ایل قشقایی رو به فراموشی هست . مردم قشقایی با برگزاری چنین مراسم های سنتی سعی در حفظ سنت و اصالت خود دارند. در گذشته رسم هایی مثل برنج کوبی ، مراسم تفنگ بازی مردان  و ... وجود داشته که امروزه این رسم رسومات به فراموشی سپرده شده اند.

این مراسم سنتی عروسی در طایفه ی شش بلوکی تیره ی علمدارلو بنکوی محمدخانلو برگزار شده و  موقعیت مکانی ان واقع در روخانه رحیمی _ قلعه آرزومند می باشد.


1 10 11 12 13 14 15 16 2 3 4 5 6 7 8 9
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۹/۲۱
tarlan alipour

رقص

عر.سبی

هنر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی